Pārlekt uz galveno saturu

Ēšanas paradumi

Veselīgs uzturs nav pārāk sarežģīts, tomēr tam ir jāsatur visas organismam nepieciešamās uzturvielas.

Attēls
ēšanas paradumi
Izveidots: 30. Maijs, 2022. gads
Atjaunots: 5. Augusts, 2022. gads

Pusaudža vecumā organismā notiek būtiskas hormonālas pārmaiņas, palielinās arī augšanas temps, līdz ar to Tev ir ļoti svarīgi ēst dažādus pārtikas produktus un uzņemt visas  nepieciešamas uzturvielas un enerģiju katru dienu, nepārsniedzot ieteicamo ikdienas kaloriju daudzumu, to samērojot arī ar savām fiziskajām aktivitātēm.

Informatīvie materiāli

Uzturs fiziski aktīviem bērniem un jauniešiem

Augošam bērnam svarīgākais ir nodrošināt pilnvērtīgu, sabalansētu uzturu ikdienā, ietverot visu uzturvielu grupu – olbaltumvielu, ogļhidrātu, tauku – uzņemšanu ar pārtiku.

Veselīgs uzturs

Visticamāk sociālajos tīklos jau daudz ir dzirdēts par uzturu – populāri cilvēki publicē gan video ar dažādām ēdiena receptēm, gan arī stāsta par to, ko viņi ēd un neēd, kā tievē un kāds “super” pārtikas produkts ir viņu uzturā.

Veģetārietis, vegāns

Pusaudžiem ir raksturīga palielinātā interese par alternatīvu dzīvesveidu un diētām, t.sk. veģetārismu. 

Veselīgas receptes

Veselīgas receptes, kas palīdzēs uzturēt enerģiju un kontrolēt svaru. Uzkodas un ēdieni, kas uzlabo veselību un lieliski garšo.

Pārtikas vai uztura dienasgrāmata

Ieviest uztura dienasgrāmatu nozīmē, ka pacientam 2–4 nedēļu garumā jāpieraksta visi produkti, kas lietoti uzturā, un simptomi, kādi rodas pēc to lietošanas.