Agrīna bērna attīstība un intervence
Efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē.
Veicinoša sadarbība:
A |
B |
C |
Pieauguša instrukcija |
Laba sadarbība. Instrukciju izpilde. |
Pastiprinājums |
Kavēta sadarbība:
A |
B |
C |
Pieauguša instrukcija |
Nevēlamā uzvedība |
Izvairīšanās |
Ar ko sākt?
Nosacīšana pirms sākām apmācības procesu! Galvenais šīs procedūras mērķis – padarīt instruktoru par bērnam patīkamu pastiprinātāju. Tas nozīmē, ka bērnam ir jāmācās mīlēt instruktoru pirms viņš sāk izvirzīt bērnam prasības. Instruktors rotaļājas ar bērnu un dod viņam jebkādas rotaļlietas.
Sagatavošanās nodarbībai un motivējošo apstākļu organizēšana:
Instrukciju ieviešana: pakāpeniska pāreja no spēles uz instrukcijām
Protokols “Sadarbības veidošanas process, pakāpeniski ieviešot instrukcijas” (Shillingsburg et al., 2018).
Pastāvīga un beznosacījuma pastiprināšana.
Pastavīgi un nosacīti pastiprināt:
Papildus rekomendācijas instrukciju ieviešanai
BST (Behavior Skills Training) jeb uzvedības prasmju apmācība ir efektīva metode, ko izmanto prasmju apguvei un uzvedības maiņai. BST dod lielisku iespēju apmācīt vecāku, lai viņš spētu pārnest prasmes uz dažādām vidēm.
BST sastāv no četriem galvenajiem posmiem:
Sadarbība ar vecākiem motivē bērnu mācīties, censties un būt aktīvam savā izaugsmē. Vecāks, kurš sadarbojas ar bērnu, rāda piemēru empātijai, cieņai un komunikācijas prasmēm.
Efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē.