Pārlekt uz galveno saturu

Rīcības shēma atbalsta pasākumu nodrošināšanai izglītības iestādēs

Informatīvā materiāla mērķis ir veidot izpratni par savlaicīgu palīdzības sniegšanu bērniem/skolēniem, kuriem tā būtu nepieciešama. Sadaļā rīcības soļi vecākiem un skolotājiem ir ietverts informācijas kopums par iespējām agrīni saņemt atbalsta pasākumus izglītības iestādēs.

Attēls
Izglītība
Izveidots: 24. maijs, 2022. gads
Atjaunots: 18. janvāris, 2023. gads

Informatīvais materiāls „Rīcības shēma atbalsta pasākumu nodrošināšanai izglītības iestādēs“ piedāvā rīcības soļus, kā agrīni vecākiem, skolotājiem un speciālistiem palīdzēt bērnam, ko iespējams darīt, lai veicinātu iekļaujošās izglītības pieejamību. Informatīvā materiāla mērķis ir veidot izpratni par savlaicīgu palīdzības sniegšanu bērniem/skolēniem, kuriem tā būtu nepieciešama. Sadaļā rīcības soļi vecākiem un skolotājiem ir ietverts informācijas kopums par iespējām agrīni saņemt atbalsta pasākumus izglītības iestādēs. Materiāls izmantojams izglītības speciālistiem, vecākiem un visiem interesentiem.

Vecāki! Uzklausiet skolotāju un atbalsta personāla ieteikumus, neatsakieties no palīdzības! Sadarbojieties ar izglītības iestādes atbalsta personālu, skolotājiem, palīdziet izprast situācijas sava bērna individuālo grūtību gadījumā, lai saņemtu atbalstu. Ja noteiktie atbalsta pasākumi būs palīdzējuši skolēnam sasniegt pozitīvu dinamiku, tad skolotāji sadarbībā ar bērnu vecākiem var paši veikt plānā nepieciešamās izmaiņas un izvērtēt, vai ir nepieciešams atbalsts turpmākajās mācību gaitās. Skolotāji!

 Skolotāji, sadarbojaties ar citu mācību priekšmetu skolotājiem, analizējiet, konsultējieties ar vecākiem, noskaidrojiet cēloņus un novērtējiet kopā pēc iespējas agrāk, vai bērnam ir grūtības apgūt mācību saturu vai nevēlēšanās mācīties.

Vecāki, skolotāji, speciālisti! Vislabāk bērnus iepazīstam tad, kad esam ar viņiem kopā (klasē, mājās, ciemos u.c.), bet brīžos, kad bērni ir vienaudžu vidū, jo īpaši pusaudžu vecumā, mēs nezinām un nevaram prognozēt bērnu uzvedību. Sadarbībā ar pusaudžiem ņemiet vērā, ka viņi daudzas lietas var neizstāstīt, neizdarīt, aizmirst, viņiem var mainīties intereses, tāpēc atbalstiet, esiet klātesoši!

Attēls
Rīcības shēma

    Speciālās izglītības attīstības centri

    Cēsu Bērzaines pamatskola – attīstības centrs

    Bērzaines 34, Cēsis, LV–4101

    64125638

    ci_ac@cesis.edu.lv

    Daugavpils Stropu pamatskola – attīstības centrs

    Abavas 1, Daugavpils, LV–5417

    65441740

    dspac@ip.daugavpils.lv  

    Jelgavas pamatskola “Valdeka” - attīstības centrs

    Institūta  4, Jelgava, LV-3004  

    63029514

    jpsk-acvaldeka@izglitiba.jelgava.lv

    Kokneses pamatskola – attīstības centrs

    Bormaņi, Kokneses pagasts, Aizkraukles novads, LV–5113

    65129248

    kokneses.pamatskola@edu.koknese.lv

    Liepājas Līvupes pamatskola – attīstības centrs

    Klaipēdas 94, Liepāja, LV-3416

    63 436 353

    livupe@liepaja.edu.lv

    Viduskurzemes pamatskola – attīstības centrs

    „Saules Stari”, Pelči, Pelču pagasts, Kuldīgas novads, LV–3322 29130297, 63326138

    pelci_sk@kuldiga.lv

    Rēzeknes pamatskola – attīstības centrs

    F.Varslavāna 5, Rēzekne, LV–4601

    6462500

    logopeduskola@rezekne.lv 

    Rīgas 1.pamatskola – attīstības centrs

    Ģertrūdes 18, Rīga, LV–1011

    67294164, 67294064

    r1sips@riga.lv

    Rīgas 5.pamatskola – attīstības centrs

    Brīvības 384A, Rīga, LV–1006

    67181709

    r5sips@riga.lv

    Strazdumuižas vidusskola – attīstības centrs

    Braila 24, Rīga, LV–1024

    67 474522

    smvs@riga.lv

    Valmieras Gaujas krasta vidusskola – attīstības centrs

    L.Paegles 5, Valmiera, LV–4201

    64222475, 26407817

    vgv@valmiera.edu.lv

    Tēma

    Iekļaujošā un speciālā izglītība

    Iekļaujoša izglītība attiecas uz visiem skolēniem. Visi skolēni mācās atbilstoši savām spējām un attīstības līmenim, saņem atbilstošu palīdzību mācību satura apguvē un skolā jūtas labi. Plašākā nozīmē iekļaujoša izglītība attiecas uz visu sabiedrību.