Dzimuma identitāte
Gadījumos, kad neesi pārliecināts par jautājumiem, kas skar tavu dzimumidentitāti, vari justies nomākts un izjust papildus trauksmi.
Klīniskais psihologs sniedz psiholoģisko palīdzību dažādu garīgo, emocionālo un uzvedības traucējumu un citu psiholoģisko problēmu gadījumos.
Klīniska psihologa galvenās darbības jomas ir psiholoģiskā izpēte, izvērtēšana, psiholoģiskā konsultēšana un rehabilitācija.
Dodoties pie psihologa, vēlams līdzi paņemt izrakstus, kas saņemti slimnīcās un pie dažādiem speciālistiem. Ja bērnam ir problēmas skolā/bērnudārzā, vēlams šīs iestādes raksturojums, kur audzinātāja apraksta situāciju, jo vecāki sava bērna uzvedību skolā/bērnudārzā neredz. Šī informācija ļaus vairāk uzzināt par bērna veselības stāvokli un var palīdzēt izvairīties no dažādu testu atkārtotas veikšanas.
Psiholoģiskā izpēte un konsultācijas ietver sevī sarunas ar vecākiem un bērnu, dažādu testu un uzdevumu izpildi atkarībā no mērķa. Pēc testēšanas psihologs veic iegūto rezultātu apstrādi, analīzi un apkopošanu rakstiskā atzinumā.
Gadījumos, kad neesi pārliecināts par jautājumiem, kas skar tavu dzimumidentitāti, vari justies nomākts un izjust papildus trauksmi.
Katrs dzimuma disforijas gadījums ir unikāls, līdz ar to nepieciešama individuāla izvērtēšana un pieeja. Tas nozīmē, ka ne visiem indivīdiem palīdzēs tikai viens noteikts ārstēšanas modelis.
Klīniskā psiholoģe Zane Kronberga atklāj, kādas ir autiskā spektra traucējumu pazīmes, kā tās var identificēt un kā var palīdzēt klīniskais psihologs.
“Mans bērns pēdējo divu gadu laikā ir strauji pieņēmies svarā,” arvien biežāk saka vecāki, nonākot endokrinologa kabinetā. Kaut arī pandēmijas stingrie ierobežojumi ir garām, Bērnu slimnīcas speciālisti joprojām novēro bērnu un pusaudžu aptaukošanās pieaugumu.
Piedāvājam video ierakstu no Jautājumu un atbilžu dienas kopā ar Bērnu slimnīcas Bērnu psihiatrijas klīnikas speciālistiem, kurā tika pārrunāti jautājumi par neirālās attīstības traucējumu diagnostiku, uzvedības problēmām, ēšanas traucējumiem un depresiju bērnu un pusaudžu vidū.
Efektīva stratēģija un intervenču kopums, lai novērstu vai samazinātu attīstības traucējumu simptomātiku un uzlabotu funkcionālos rezultātus nākotnē.